mitt hår...

Jag har fått många mail om mitt hår, att jag ska göra en beskrivnig om hur jag vårdar mitt hår! så här kommer det:
Jag har ett mjukt örngott så att det inte sliter på mitt hår eller skadar det medans jag sover. Jag tar aldrig oljor i mitt hår! om man råkar köpa fel olja kan den inehålla rent kallt smält smör( kom inte på något annat sätt att formulera det på..) det gör att håret blir heeelt dungsurt av oljan... då måste du klippa av det och vänta på att det växer ut nytt... jag tar alltid det säkra före det osäkra med andra ord! när jag bara är hemma sätter jag upp håret( lös knut på huvudet, fläta osv) så att det inte sliter. vårdar mitt hår mycket nogrant!
 
så gör jag för att hålla mitt hår tjockt och lent! jag läger ner ganska mycket tid på mitt hår. men för att minska tiden kan du ha en timma i veckan när du pysslar om dig själv, det är bättre än att hålla på med håret i en halvtimmar varje dag. man måste ju borsta håret såklart..... om du håller på med håret ofta sliter du ut håret!
 
produkter rutiner osv:
När jag dushar: jag brukar anväda olika serier bla sunsilke, elvital gloss, barnängen för att håret ska bli varierat. du kan även använda några droppar av silver shampo men det torkar ut håret annars bilr resultatet grymt!om du tar reda på vilken hårtyp du har kommer det passande shampot och balsamet göra ditt hår mycket bättre istället för att snvända något tvärtemot då kommer håret bli sämmre i längden. min typ är långt och glanslöst. efter shamponering och balsamonering brukar jag spruta antifrizz medel i håret när det har torkat. så fort jag kommit ur dushen flätar jag håret för att håret ska hålla sig fuktigt, jag borsrar aldrig håret direkt efter dushen då här håret hälften så ömtåligt och föredrar att bara vara ifred! på morgonen borstar jag håret sprutar i antifrizz och vänder på huvudet och skakar till det lite, ett svall som jag bär på stranden i tofs vid sidan.
 
frågor jag har fått:
 
använder du värme redskap?
nej! sliter för myckte på mitt hår, jag vet desutom inte vart man kan köpa prisvärda värmeskydd... tittat lite på kicks men hittade ingen rekomenderad...
 
vilken stil har du( hår stil)?
boho chic, även klädstil
 
bästa boho chica frisyren?
sid fiskbens fläta eller inbakad fläta i luggen med bech vågor till!
 
   vart kan man köpa prisvärda hårband?
överallt, vissa kan vara jätte dyra och ibland hittar man ett kap!
 
här är ett annat hett tips i sommar! metalic snodd teckaren! har själv två i guld och silver. den här teckaren kan du klicka hem på nelly!
Ps hoppas alla är nöjda med svaren!
                        

Kommentarer
Postat av: W I L M A

jätte fin blogg! titta gärna in på min och släng in en kommmentar :)
ha en bra dag!

2012-07-07 @ 13:05:08
URL: http://vvilmakarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0