Nagel tips

Såhär gör du:

* Grunda med ett baslack.
Orsaken varför man ska använda ett baslack är:
1) För att skydda din egna nagel mor missfärgningar av färgen i lacket. Har man inget baslack kan nageln suga upp partiklar ur lacket så att nageln får en ohälsosam färg.
2) För att få färglacket att fästa bättre och öka hållbarheten.

* Måla med ett lack i din favoritfärg, nyinköpt lack, säsongens färger eller precis vilket nagellack du vill. Måla gärna 2 lager. De flesta färger blir bäst efter två lager lack.

* Öppna en förpackning med Depends Nagelstickers (ca. 30 kr). Det är typ som små klistermärken i snygga former. Bänd försiktigt lös en – gärna med en tandpetare eller pincett – och placera den försiktigt på din nagel.

* Sätt gärna nagelstickers på flera fingrar – men inte alla! Less is more när det kommer till nageldektorationer. Jag rekomenderar ca 6 av 10 fingrar.

* Stickersen fungerar som ett klistermärke och sitter därefter. För att få både din nageldekoration OCH ditt nagellack att hålla länge ska du måla över med ett topplack.

Topplackets funktion är:
1)
Att ge en högglansig yta till ditt lack
2) Att få lacket att hålla längre

Jag tog jättemånga bilder på mina fantastiska naglar med nagelstickers – desvärre hade jag målat lite sloppy och det var färg överallt. Så jag bjuder endast på denna bild – så får ni fantisera ihop resten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0